مشتری انتظار داره اگه براش مشکلی پیش اومد یا سوالی در مورد کالا یا نحوۀ استفاده از خدمات شما داشت، در هر لحظه بتونه با پشتیبانی شما ارتباط برقرار کنه و جوابشو بگیره.
و دوست داره که برخورد خوب و مؤدبانه از شما ببینه.
ویژگیهایی یک پشتیبانی خوب:
۱- پاسخگویی سریع:
فرض کنید مشتری کلی سایت شما رو گشته و کالاهای مورد نظرشو انتخاب کرده و بعد از تکمیل سبد خریدش، نوبت به پرداخت وجه شده.
وجه رو هم پرداخت میکنه ولی موقع برگشت از درگاه بانکی مشکلی پیش میاد و تو سایت شما با این پیغام مواجه میشه که تراکنش مورد تأیید نبود؛ در صورتی که پول از حسابش کم شده.
شما یا باید پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته داشته باشید که بهطور مداوم و سریع بتونید پاسخگوی مشتری باشید.
یا باید تو ساعتهایی که نمیتونید بهصورت تلفنی از مشتری پشتیبانی کنید، از طریق کانالهای دیگه پاسخگو باشین.
درواقع باید تعداد کانالهای پاسخگوییتون زیاد باشه.
پس مشتری دوست داره بهسرعت مشکلش حل بشه و از شما جواب بگیره.
۲- گذاشتن راههای ارتباطی مختلف و سریع برای پشتیبانی:
ممکنه مشتری شما تو کارکردن با سایتتون مشکل داشته باشه و نتونه راحت خریدشو انجام بده. یا تو کارکردن با قسمتی از سایتتون مشکل داره.
شما باید کانالهای مختلف داشته باشید و این کانالهای مختلف رو تو دید و دسترس مشتری قرار بدید تا مشتری بتونه بهراحتی و بهسرعت مشکلش رو حل کنه.
پس گذاشتن راههای مختلف برای ارتباط سریع مشتری با شما میتونه به مشتری تو این زمینه کمک کنه.
۳- برخورد صحیح و مؤدبانه:
حالا فرض کنید مشتری یا کاربر به مشکلی برخورده یا سوالی از شما داره.
با پشتیبانی شما تماس میگیره و یا از طریق پشتیبانی آنلاین یا شبکههای اجتماعی و… از شما سوالشو میپرسه یا مشکلش رو باهاتون مطرح میکنه.
کاربر علاوه بر اینکه دوست داره سریع جواب بگیره، دوست داره که برخورد خوب هم از شما ببینه.
اگه شما سوالاتش رو مؤدبانه و با سعۀ صدر جواب دادید، مطمئناً این مشتری دوست داره که بازم از شما خرید کنه.
اما اگه با برخورد خوبی مواجه نشه یا اگه جوابشو بهدرستی نگیره، احتمالاً امکان برگشتنش خیلی کم میشه.
مشتری باید احساس کنه که مشکلش برای شما اهمیت داره و شما قصد دارید که مشکلش رو حل کنید.
پس با یه جواب درست و مؤدبانه میتونید اعتمادشو جلب کنید.
پس نتیجه این شد که برای نگهداشتن و برگردوندن مشتری به سایتتون، و همچنین دادن یه تجربۀ خرید خوب ار سایتتون به مشتری، هم باید سریع جواب بدید، هم درست و هم با برخورد خوب.
این برای مشتری خیلی مهمه.
اگه تو این زمینه، نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید، میتونید با شرکت ما در تماس باشید:
شماره تماس (شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹ تا ۱۷): ۰۱۳۳۳۶۰۹۰۶۴
وبسایت کاراوب: https://www.karawebco.ir
طراحی سایت فروشگاهی: https://www.karawebco.ir/ecommerce.html
برای خوندن مطالب بیشتر، به صفحۀ اصلی وبلاگ کاراوب مراجعه کنید.