نحوه و اصول چت آنلاین با کاربر یا مشتری

نحوه و اصول چت آنلاین با کاربر یا مشتری

کاربر یا مشتری وقتی تو سایتتون گشت‌وگذار می‌کنه، تا حد زیادی اطلاعات مورد نیازش رو پیدا می‌کنه.

ولی گاهی وقتا هم هست که اطلاعات براش کافی نیستن و به اطلاعات بیشتری برای تصمیم‌گیری نیاز داره.

معمولاً تو این‌جور مواقع، کاربر یا مشتری دوست داره این اطلاعات رو بدون تأخیر و به‌سرعت به‌دست بیاره تا بتونه بهتر تصمیم‌گیری کنه.

اینجاست که پای چت آنلاین (گفت‌وگوی برخط) به بحث باز می‌شه و خودشو به‌عنوان یه نیاز مهم، نشون می‌ده.

خب، برای اینکه با نحوه و اصول چت آنلاین با کاربر یا مشتری آشنا بشید، اول نیازه که بریم سراغ نحوه راه‌اندازی چت آنلاین تو سایت و سایت وردپرسی.

نحوه راه‌اندازی چت آنلاین تو سایت

برای راه‌اندازی چت آنلاین تو سایت، کافیه که وارد سایت یکی از سرویس‌دهنده‌های چت آنلاین بشید و تو سایتشون ثبت‌نام کنید.

بعد از اینکه ثبت‌نام کردید، توی حساب کاربری‌تون نحوه راه‌اندازی این سرویس (که خیلی راحت هم هست) رو مشاهده می‌کنید.

طبق این راهنما پیش برید تا بتونید به‌راحتی این سرویس رو روی سایتتون راه بندازید. (راه‌انداختنش در حد کپی و پِیست کردنِ چند خط کُده.)

البته اگه جایی هم سوال داشتید، می‌تونید از پرسش‌های متداول یا کارشناس‌های همون سایت بپرسید.

نحوه راه‌اندازی چت آنلاین تو سایت وردپرسی

برای راه‌اندازی چت آنلاین تو سایت وردپرسی هم می‌تونید از افزونه‌های چت آنلاین وردپرس استفاده کنید.

برای این کار، به بخش افزونه‌ها می‌رید و افزونۀ مورد نظرتون رو جست‌وجو می‌کنید.

بعد از نصب افزونه، به‌راحتی می‌تونید ازش استفاده کنید.

فقط به این نکته دقت کنید که این افزونه‌ها نیاز به حساب کاربری دارن، که بعد از نصب افزونه، به‌راحتی می‌تونید حساب کاربری بسازید و ازش استفاده کنید.

بعضی از سرویس‌دهنده‌های چت آنلاین هم علاوه بر نسخۀ معمولی که برای سایت استفاده می‌شه، یه نسخۀ افزونۀ وردپرس هم دارن که می‌تونید ازش برای سایت وردپرسی‌تون استفاده کنید.

اصول گفت‌وگوی برخط با کاربر یا مشتری

۱- تا حد ممکن، در همۀ ساعت‌ها در دسترس باشید.

مشتری با کاربر دوست داره که به‌سرعت جواب سوالشو بگیره؛ پس سعی کنید در همۀ ساعت‌ها در دسترس باشید.

زمانی که در دسترس نیستید، با فرستادن یه پیامِ آماده به مشتری، بهش بگید که در دسترس نیستید و مثلاً تا یک ساعت دیگه پاسخ‌گوی شما هستیم.

۲- جواب‌های بلند و نافهموم به مشتری ندهید.

باید با کاربر یا مشتری به زبان ساده و کوتاه حرف بزنید تا متوجه بشه که چی می‌گید و کلافه نشه.

هرچقدر سریع‌تر و ساده‌تر جواب مشتری یا کاربر رو بدید، میزان رضایتش از شما بیشتر می‌شه و تجربۀ بهتری از این گفت‌وگو خواهد داشت.

۳- کمتر از پیام‌های آماده استفاده کنید.

اگه از پیام‌های آماده زیاد استفاده کنید، کاربر فکر می‌کنه که با یه ربات طرفه و این براش خوشایند نیست.

به‌طور کلی موقع جواب‌دادن، احساسات و عواطف کاربر رو به‌عنوان یه انسان در نظر بگیرید.

منظور چیه؟ منظور اینه که عادی و صمیمی با کاربر صحبت کنید. محاوره‌ای بنویسید. از ایموجی استفاده کنید. با شوخی‌های احتمالی‌شون همراه بشید و…

البته دقت کنید که همیشه حد و حدودها رو رعایت کنید و تو این کار زیاده‌روی نکنید، چون نتیجۀ عکس می‌ده.

۴- صبور باشید.

ممکنه بعد از توضیحاتی که به کاربر می‌دید، کاربر متوجه منظور شما نشه و باز هم سوال خودشو تکرار کنه.

تو این‌جور مواقع شما باید صبور باشید و با روی خوش، کاربر رو هدایت کنید تا جواب خودش رو بگیره.

بعضی وقتا هم ممکنه بعضی از کاربرا با شما خوب صحبت نکنن، که در این شرایط هم توصیۀ ما به شما اینه که با صبوری و متانت پاسخ کاربر رو بدید.

۵- مطمئن بشید که کاربر جوابش رو گرفته و رضایت داره.

در انتهای گفت‌وگو سعی کنید با پرسیدن از کاربر مطمئن بشید که جواب سوالش رو گرفته و با رضایت داره گفت‌وگو رو ترک می‌کنه.

خب! با توجه به همۀ نکاتی که راجع به موضوع گفت‌وگوی آنلاین با مشتری گفته شد، اگه بازم نیاز به راهنمایی تو این زمینه داشتید، می‌تونید با شرکت ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم رو انجام بدیم.

شماره تماس (شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹ تا ۱۷): ۰۱۳۳۳۶۰۹۰۶۴

وب‌سایت کاراوب: https://www.karawebco.ir

طراحی سایت فروشگاهی: https://www.karawebco.ir/ecommerce.html

برای خوندن مطالب بیشتر، به صفحۀ اصلی وبلاگ کاراوب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *